Panónska cesta 25 - parkovisko tesco petržalka
0907 955 000
info@autopdk.sk

Nie je poistenie ako poistenie. Mnoho maklérov za účelom dosiahnutia čo najnižšej ceny nepoistí vozidlo správne. Prinášame 3 hlavné chyby, ktorých sa dopúšťajú poisťovatelia:

1.) HODNOTA VOZIDLA:

Každé vozidlo, musí byť najprv ocenené poisťovňou, aby sa z jeho ceny mohla následne vypočítať výška havarijného poistenia. Vozidlo sa môže oceňovať na základe jeho aktuálnej trhovej hodnoty, teda akú má cenu v aktuálnom roku, s momentálnym počtom najazdených kilometrov, alebo sa stanoví hodnota nového vozidla, teda, za akú cenu ste auto kupovali. A tu prichádza najčastejšie k veľkým rozdielom v poistnom. Zatiaľ čo maklér, ktorý vypočíta cenu poistného z aktuálnej trhovej ceny, vyhráva výškou poistného. Iný poisťovateľ Vám vyráta cenu poistného z ceny nového vozidla a cena poistného je vyššia. Prečo? Je to jednoduché, pri trhovej cene, bude poistné nižšie, ako pri sume, vypočítanej z ceny nového. 

Poviete si super, ušetrím. ALE..

Poisťovňa následne pri poistnej udalosti, teda pri poškodení vozidla, havárii, alebo krádeži aj uhrádza škodu podľa toho, na akú sumu máte vozidlo poistené. Môže sa Vám teda stať, že budete platiť vynikajúcu sumu za poistné, ale ak dôjde k poistnej udalosti, budete nemilo prekvapení. Poisťovňa Vám zaplatí polovicu škody, alebo aj menej, nakoľko ste si poistili Vášho miláčika na nižšiu sumu. My poisťujeme vozidlá z ceny nového vozidla a predchádzame tak zbytočným problémom v budúcnosti. Ak máte záujem vypočítať výšku havarijného poistenia pre Vaše auto, pokojne nás kontaktujte.

2.) VÝBAVA VOZIDLA:

Ak si uzatvárate havarijné poistenie, treba dbať na spísanie kompletnej výbavy Vášho auta. Mnoho maklérov si od Vás vyžiada len jednoduchú špecifikáciu vozidla s pár údajmi, ale pri výbave už nie sú dôslední. Prečo? Aby ste mali čo najnižšiu cenu poistného.

Áno, je to fajn, chcú Vám ušetriť peniaze. Je to ale pre Vaše dobro, alebo sa len snažia „podliezť ceny konkurencie“. Dôvodov je množstvo, ale v konečnom dôsledku doplatí na chyby vždy spotrebiteľ, teda Vy. Mnoho vozidiel je v dnešnej modernej dobe vybavených navigáciami, či inými drahými doplnkami interiéru. Tieto súčasti výbavy sú nie len praktickými pre užívateľa, ale aj výhodným artiklom na čiernom trhu, teda sa pomerne často kradnú. Ak Vám poisťovací maklér poistní vozidlo len v základnej výbave a nenahlási, že sa vo vozidle nachádza aj drahšie dovybavenie, ak už spomínaná navigácia, či kožené sedadlá, alebo iné drahšie doplnky, môže sa Vám celkom ľahko stať, že pri poškodení, alebo krádeži, Vám poisťovňa škodu nepreplatí.
Prečo? Pretože maklér zle poistil auto a za účelom dosiahnutia čo najnižšej poistnej sumy, neuviedol konkrétnu výbavu auta.

3.) OBHLIADKA AUTA A PLATBA POISTNÉHO:

Každé vozidlo musí byť pri vstupe do havarijného poistenia obhliadnuté poisťovňou, alebo poverenou spoločnosťou, či maklérom. Táto obhliadka sa robí z toho dôvodu, aby si rôzni podvodníci nemohli poistiť auto, ktoré už majú poškodené a následne si vymáhať škodu od poisťovne. Treba však dbať na to, čo mnohí zabudnú klientovi zdôrazniť, že havarijné postenie nie je bez obhliadky platné. Preto ju zbytočne neodkladajte a absolvujte ihneď po uzatvorení poistenia.

Nezabudnite poistné uhradiť ihneď, najlepšie do 24 hodín od podpisu poistnej zmluvy, nakoľko pri poistnej udalosti, ktorá by sa mohla stať krátko po uzatvorení poistnej zmluvy, Vám môže poisťovňa narobiť nemalé problémy pri jej likvidácii a v tých horších prípadoch, úplne zamietnuť plnenie.

Top